نخستین جشنواره ملی نویسندگی خلاق هامین

بخش حضوری نخستین جشنواره ملی نویسندگی خلاق هامین در روز پنج شنبه ۱۹ اسفندماه 1400 در سالن مفتون بردخونی اداره فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد.
این جشنواره در چهار بخش دیالوگ نویسی انیمیشن کوتاه، خلاقیت در عوض کردن پایان داستان، فیش کارت نویسی و داستان تصویری برگزار شد.
در بخش های میانی بازی و نمایش خلاق همراه با موسیقی توسط کودکان و نوجوانان شرکت کننده برگزار شد.
شرکت کنندگان در هر بخش به مدت ده دقیقه به نگارش ایده ها و نظرات و داستان های کوتاه پرداختند که در پایان جشنواره به هر نفر فرصتی داده شد تا در بخش دلخواه به ارائه اثر خود بپردازد.
تمامی بخش های اجرایی این جشنواره توسط هنرجویان موسسه هامین هنر هومان صورت گرفت.
مجریان جشنواره خانم ها آتوسا شریفی زاهد و پریا درویشی با همکاری فاطمه کرمی به عنوان ناظر ضمن توضیح بخش های مختلف به شرکت کنندگان با دعوت تعدادی از هنرجویان به حافظ خوانی، گلستان خوانی و اجرای دوبله به جشنواره حال و هوای ادبی دادند.
فراخوان این رویداد ادبی اوایل اسفندماه منتشر شد و در بخش مجازی، ۱٠٠ اثر در قالب های داستان کوتاه، خاطره نویسی، تصویرنویسی، بازنویسی قصه های کهن و… از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
از ایده های قابل توجه این جشنواره جهت ترویج کتاب و کتابخوانی، می توان به اهدا کتاب های تایید شده از انتشارات مطرح کودک و نوجوان به تمامی حاضرین در سالن اشاره کرد.

جشنواره ملی هامین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری توانست پس از مدت ها فعالیت مجازی، در فضایی فرهنگی، لحظاتی شاد و متفاوت را برای شرکت کنندگان  فراهم آورد.
بخش مجازی این جشنواره با محور موضوع آزاد، آثار رسیده را در فروردین ۱۴۰۱ بررسی و نتایج را به صورت مجازی از طریق صفحه رسمی هامین هنر اعلام خواهد کرد.

اعضا دبیر خانه ی جشنواره ی نویسندگی خلاق
دبیر هنری جشنواره: سجاد سلیمانی
دبیر اجرایی: مهتاب موسوی
اعضا دبیرخانه:
نعیمه شجاع الدین
مرضیه سلیمانی
رعنا شیخ ابولی
محبوبه حبیبی
میلاد یزدانی

برگزیدگان بخش حضوری جشنواره نویسندگی خلاق:
ثریا مرادی
سما سادات موسوی
آمیتیس داور
ویانا رضایی بوشهری
دانیال موسوی
آوا عبدالشیخی
آنیتا شریفی زاهد
رومینا ادبی
نازنین قائدی زاده
سارا حسنی
حدیث عبداللهی
آناهیتا میالویی
سانیا باباخانی
تارا پاکیزه
ساسان مدنی

در پایان جشنواره ضمن تقدیر از تمامی شرکت کنندگان با اهدا دیپلم افتخار و کتاب برگزیده، به هنرجویان کلاس های نویسندگی خلاق، گواهی پایان دوره مقدماتی یک اعطا گردید.

عنوان

اختتامیه نخستین جشنواره ملی قصه گویی هامین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *